Dekorera med grönsaker i trädgården

Med tanke på förra inlägget så tänkte jag att jag själv skulle höst dekorera lite i trädgården, men jag vill ju gärna ha det lite mer modernt. Något som passar in med min betongstil. Fick för mig att jag skulle använda grönsaker istället för de klassiska prydnadskålen eller krukorna med krysantemum. Grönsaker är ju så vackra i sig. Så jag for iväg till grönsakshandlaren och så här blev det hela. Man hade ju kunnat lägga dit mossa och murgröna och dekorerat lite mer men jag gillar den raka enkla känslan med grönsakerna bara rätt upp och ned. Blir lite mer minimalistiskt så. Bilderna är mina egna.

I had an idea of using vegetables in my garden as decoration instead of traditional autumn flowers. So I bought a few and tried, this is how it turned out. Images of my own.


Stolar och bord kommer från Ilva, korgfatet är gammalt men från Ikea, lykta och grått fat från Nydahl i Skanör.